måndag 10 oktober 2011

Vad är grejen?

Fyrverkerier, hur är det med det egentligen? Varför verkar folk så taggade på dessa sprakande grejer? De förstör miljön och hundar bajsar på sig och blir psykiskt sjuka när dessa smällande pjäser avfyras. Och för att inte tala om alla som smäller av sig en tumme eller så. Nej, jag har aldrig fattat grejen. På nyår till exempel, då är fyrverkerierna ett så tråkigt avbrott, man måste stänga av musiken och bara stå där och gapande titta upp på himlen. Uttråkad. Och frusen. Nej, jag undrar när denna konstiga företeelse ska gå ur tiden, för gott?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Detta har inte med fyrverkerier att göra, men kolla in den här fina kudden på tradera
http://www.tradera.com/Missoni-lyxig-kudde-testa-ngt-annat-an-Svenskt-tenn-NY--auktion_340905_141116731

Celine sa...

Det ska jag göra imorgon, låter väldigt fin! Nu måste jag gå och lägga mig :)

Anonym sa...

Det här har med fyrverkerier att göra. Jag kan verkligen hålla med om fyrverkerierna och trodde att de var på väg bort. Men så var jag på fest i somras och då blev det fyrverkerier. 2 minuters nöje för ett gäng människor men också 2 minuters terror för andra och miljöförstöringen på det. Nej jag förstår det inte.