fredag 21 oktober 2011

Förberedelse för mys

Eftersom jag varit risig i veckan och inte är helt på topp, fast att jag är pigg igen, tänkte jag passa på att handla innan jag hämtar barnen på förskolan idag. Så blev det och det gick så snabbt utan barn att jag är hemma igen. Det är så att jag helst inte får hämta mina kottar innan fyra för då blir de förbannade. Ja, det är faktiskt så. Båda springer argt iväg och vägrar följa med. Igår kom V till och med flygande mot mig med ett dockvagnshandtag och skulle slå mig. Så jag försöker vänta så att bemötandet blir lite bättre. Klockan fyra har ju i alla fall några andra börjat gå hem och det kan vara helt okej att följa med mig. I alla fall ibland. Idag kan jag dessutom muta med fredagsmys!

För barnen är fredagsmys att äta makaroner och köttbullar och titta på film med chips och någon form av kolsyrad dryck. För oss vuxna är fredagsmys massor av ostar, räkor, chark och att somna till en film i soffan. Vin också i vanliga fall, men ikväll blir det inget sånt för mig.

På tal om charkuterier, jag handlade nyss över disk, av en mycket ung kille. Jag skulle ha olika korvar och jag fattar inte hur båda kunde stå där och rodna och fnissa åt att jag försökte beskriva storlek och utförande på korven. Herre gud, vad har man annars för diskussioner i en charkdisk liksom. Men på nåt sätt blev det ändå pinsamt, och dessutom blev jag så nervös att jag nog svalde korvskinn av provsmakbiten, som inte är ätbart, för det skaver i halsen som sjutton...

Inga kommentarer: