onsdag 5 oktober 2011

Hotellkänsla

När något känns som ett hotellrum brukar det betyda att det är opersonligt och stelt. Men för mig betyder det bara bra saker. Fluffiga kuddar och täcken, stilrent och härligt. Jag har alltid älskat att bo på hotell, när jag var liten var till och med mitt drömjobb hotellreceptionist. Min hotellkärlek gäller ju såklart inte loppbitna, sunkiga rum utan någon som helst lyxkänsla. Men det behöver heller inte vara värsta designhotellet såklart. Den enda bristen med hotellrum är när jag ligger där mellan de lena lakanen och kommer på att tusentals andra har legat där. Det skulle vara just det som är jobbigt med hotellrum möjligtvis, men då är det bara att fluffa kudden lite till och förtränga den känslan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan även tänka ett steg lägre när man ligger där för att försöka sova på hotellet. Nej jag älskar nog inte hotell.