tisdag 18 oktober 2011

Kvällsmat

När jag växte upp hade jag en del kompisar som runt klockan fem på eftermiddagen skulle hem och äta kvällsmat. Då åt de mackor och te med sin familj, istället för middag med lagad mat. Jag kom att tänka på detta i dag när jag var alldeles för risig för att orka laga nån mat här hemma (V har lyckats smitta mig med sin förkylning antar jag, och så råkade jag träna igår trots halsont, fy!)
Så alltså introducerade jag fenomenet kvällsmat. Mina kottar tyckte att det var lite konstigt att äta frukost på kvällen men mutades lätt med varm choklad och vispgrädde. Och oj som vi åt, det kanske var det regnruskiga vädret i kombination med förkylning som gjorde att det smakade extra gott, vad vet jag. Men det är ju helt okej att ta till ibland tycker jag, konstigt att det här målet verkar ha dött ut sen 80-talet...

2 kommentarer:

Jonna sa...

oh nu får jag minnen från familjen Tropp i Landeryd. Där fick man både och. Vilken dröm för ett barn. Först fick vi middag vid ca kl 4-5 efter skolan, sedan fick vi kvällsmat vid ca kl 8...franska med ost, skinka, tomat, gurka...alla pålägg låg framme på bordet så det var bara att välja. WOW! Jag älskade det...men så hade väl dom råd att slänga all mat de köpte i överflöd?

Celine sa...

Ja det låter lyxigt, med både och!