måndag 31 oktober 2011

Gråskala

Igår när vi åkte på Skeppsbron blev jag lite nedstämd. Det var så grått och ingen såg speciellt glad ut. Människorna rörde sig framåt på ett apatiskt sätt, det var nästan som att man trodde att det var filminspelning av Zombies of the bridge eller nåt i den stilen. Men det var bara en söndag i Stockholm i slutet av oktober. Kallt, grått och rått. Jaha, då var det bara sju månader kvar tills det blir varmt och ljust igen! Men det ska vi väl klara i vanlig ordning. Tur att Sverige har så många andra saker på plussidan, som väger upp vädret i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser verkligen trist ut på bilden. Kan du inte fota mattan ni köpte och visa!?

Celine sa...

Det är den som jag la upp när jag gjorde ett inspirationscollage till O's rum. Den randiga om du kommer ihåg?

Therese sa...

Ja verkligen, älskar hösten. Men denna höst har varit mörk och grå! Längtar faktiskt nu till vit snö, men ännu mer til en varm och skön sommar! pöss!

Anonym sa...

Vad olika vi uppfattar saker! Jag tycker hösten har varit rätt fin. Soligt, i synnerhet på helgerna, och behagliga temperaturer. Det känns friskt att vara ute och man behöver inte frysa. Men visst finns det gråa dagar men då kan man tända ljus och mysa! Det är därför jag måste passa på att vara ute när det är sol (om du minns vår konversation för någon vecka sen).