söndag 30 oktober 2011

reseplanering

För en stund sen kom jag på att jag åker till Singapore om bara drygt två veckor! Så fantastiskt, grymt roligt! Jag tänkte komma i feeling och googlade runt lite, och kom då på att jag har ju inget pass... Samma sak hände i vintras, när vi skulle till Egypten. Då fick jag betala dyrt för ett tillfälligt, och nu höll det på att bli samma sak. Tur att jag kom på det i tid i alla fall! Jag ska få träffa min kompis Kristin och hennes fina familj som har utökats med en bebis för bara några månader sen, det ser jag så mycket fram emot. Det enda som jag tydligen måste uträtta väl på plats är att köpa en doktorsväska till O, han är mycket upprörd över att jag har lovat honom en i flera års tid (??) men inte köpt nån. Han kallar mig rent av en lögnare på grund av detta, så det måste jag nu kompensera med en doktorsväska ända från Singapore tycker han. Ja, vi får hoppas att Singapore kan matcha mina (eller O's) förväntningar!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt! Hoppas du kan klämma in lite shopping till dig själv också. hur länge blir ni borta?

Celine sa...

Jag är där i en vecka. Jag planerar lite shopping, även till mig :)

Anonym sa...

Förbered dig på höga priser! Tjänster är dock billigare än varor så taxi, manikyr etc är billigare än i Sverige. Har hört att bensin är subventionerat i Singapore - det ger lite andra incitament än bensinskatten i Sverige kan man säga... Ett tips är att ni åker upp på taket av hotellet Marina Bay Sands och badar/äter där. Man får betala om man inte är hotellgäst men det är något utöver det vanliga där uppe på taket! Om man vill se natur (dvs hur Singapore såg ut förr, utan all bebyggelse) kan man åka till ön Pulau Ubin. Botanic Gardens ska också vara fint. Sen har du massor av muséer och China town, Little India och Arab street att strosa runt i. Glöm inte att surpla en Singapore Sling på Raffels hotel!

Celine sa...

Åh tack för grymma tips!