fredag 7 oktober 2011

Göra som man vill

Idag bestämde jag mig för att den här fredagen får bli en sån dag som man gör lite som man vill. Jag inledde med att gå tidigare från jobbet. Inte för att hämta kottarna, utan för ett kort träningspass. Oj, oj, så får man väl verkligen inte göra, ta ut komptid och sen inte hämta sina barn direkt! Jag som dessutom är förkyld och verkligen inte borde svettas på gymmet. Men nu ville jag det så då gjorde jag så.

När jag sedan väl hämtat barnen ville V absolut ha de leriga regnbyxorna på trots att vi skulle sätta oss direkt i bilen. Och hon skulle absolut inte ha jacka, så då fick det väl bli så. O bestämde sig för att smeta ut ett halvt äpple över köksbordet, och då fick det bli så också. I skrivande stund pågår visst ett stort kojbygge i köket. Jaha så trevligt hörni, det här kan sluta hur som helst känner jag, är det inte spännande!?

Inga kommentarer: