onsdag 19 oktober 2011

Rhythm nation


Idag pysslade O till Halloween här hemma. Jag tänkte hjälpa oss att komma i stämning och sökte efter spöken på Youtube. Ja, det fick ju inte bli för läskigt, så det blev klipp med spöket Laban och Scooby Doo. Det ledde oss sedan vidare (helt rimligt?) till videos med Michael Jackson, och så till slut denna.

Jag tror att jag var tolv år och helt besatt av dans. Jag och kompisarna samlades i Fridas källare varje helg iklädda våra färgade jeans och mönstrade skjortor. Frida hade spelat in den här musikvideon från MTV och den gick på repeat dessa dagar. Vi pausade och tryckte in knappen slow motion på fjärrkontrollen om vart annat, för att kunna se och minnas varje rörelse, sen övade vi och övade. Frida var såklart bäst, hon gick ju på gympa och satte alla moves. Vi andra tragglade på och låtsades att vi var skapligt bra i alla fall. Jag berättade för O om vår dans när vi hade tittat klart på klippet, han ville genast se ett performance. Haha, det vore allt nåt... Eller inte.

Inga kommentarer: