onsdag 19 oktober 2011

Ärligt talat, vilken väg blir det?


Jag är i en spännande fas i livet kan man säga. Just idag är det ju inte så spännande, idag är jag sjuk, förskolan stänger tidigt och jag måste som en liten rishög snart stapla ut och hämta småkottarna. Men som sagt, fasen i mitt liv just nu bjuder på en framtid som jag inte vet något om. Alls. Det känns för det mesta härligt, men ibland lite smått panikartat.

Jag har sagt upp mig från jobbet rätt och slätt. Jag kommer att sluta om några veckor si så där. Jag kommer att hoppa på ett tillfälligt projekt under tiden som jag funderar på vad jag ska syssla med egentligen. Jag ska inte säga så mycket om den bransch jag arbetar inom i detta inlägg, men jag kan säga så här, de människor som jobbar inom förskolan, vilka superheroes!

Jag tycker det känns så befriande att bara ta ett beslut så där, jag är verkligen ingen grubblare, jag är en doer, och det gillar jag med mig själv. Livet springer fram och ska inte slösas bort. Jag funderar på att göra något helt annat än det jag gjort i tio år nu, alltså göra något annat än att jobba i skola och förskola. Men vad? Ja, det är det jag måste komma på! Om ni har förslag, skjut!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du än väljer så kommer det bli rätt!

Jonna sa...

Oj va spännande! Ska du inte försöka få ett journalistjobb ändå? Det har du väl alltid varit sugen på? Ja svårt kanske, men om nån kan så är det du!
Kram

Celine sa...

Gullig du är! Nja, det är rätt jobbig konkurrens, och utan utbildning blir det väl inte lättare... Vi får se vad jag hittar på!

Anonym sa...

Du kanske skulle satsa på att bli en ny blondinbella? Fast "brunettcéline" istället såklart.

Celine sa...

Ja det vore nåt, haha.