måndag 3 oktober 2011

Dialogerna som aldrig blev av


Jag brukar ibland tänka på alla dialoger man har i sitt huvud. Alltså inte att jag pratar till mig själv, utan de där inre dialogerna man har med olika människor. Det kan till exempel vara människor man inte tycker vidare mycket om, eller människor man tycker om men som har gjort något mindre bra, som man säger sanningens ord till. Eller så kan det vara någon man tycker väldigt mycket om som inte vet om det, och så berättar man just det för den personen. Att dessa dialoger sen inträffar i verkliga livet är inte så sannolikt, i alla fall inte för min del. Så kom jag idag att tänka på att alla människor kanske har såna här dialoger pågående i sina hjärnor? Och hur många såna här låtsasdialoger har jag medverkat i, i folks hjärnor? Hur många har liksom skällt ut mig efter noter? Det här borde man nästan skriva en bok om - Dialogerna som aldrig blev av.

Inga kommentarer: