tisdag 11 oktober 2011

Posten var är du?

Jag har ju glömt berätta om när jag skulle försöka posta mina Tradera-paket. Jo, det är ju så att posten har gått och gömt sig. Eller snarare verkar det inte finnas några postkontor kvar här i landet. Så jag försökte skicka via några andra företag, till exempel DHL, men nej det gick inte för det var man tvungen att föranmäla på webben. Det knasigaste jag hört ungefär. Så nu ligger paketen här hemma och jag kommer få usla omdömen på Tratten. "Långsam säljare" och "Henne kan man inte lita på" kommer man kunna läsa om mig.

Mitt i allt detta blev jag lite frustrerad och sa nån svordom. Typ, "jävla Sverige" eller nåt liknade. O snappade förstås genast upp detta och svor sen på kvällen för glatta livet. Jag försökte då inspirera till lite finare språk.
-Du kan väl säga trevligare saker istället, som kattunge, slott, prinskorv eller tapetklister (vet inte om det är vidare gulligt egentligen?) föreslog jag.
-Nej, det fattar du väl, att jag kan ju inte säga hej tapetklister till folk! svarade O argt. Och det har han ju rätt i, det var nog en av mina mindre pedagogiska stunder här hemma... Jag skyller allt på posten!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan skicka på torsdag om du kommer förbi mig.
Jag kan ses innan 13 om det funkar för dig!?

Celine sa...

Jag ska skriva lite papper på Kungsholmen kl 11, så runt 12-12.30 borde jag kunna ses. Funkar det för dig? Kram

Anonym sa...

Hmm..ska möta mammagruppen 13 vid djurgårdsbron. En snabbfika?

Celine sa...

Kanske blir väl stressigt. Vi får skjuta på det! :)

Anonym sa...

Annars får du gärna komma på fredag. jag och E ska träna och sedan luncha hos mig. Kom vid 11:30 i så fall?