tisdag 11 oktober 2011

Livet som en musikal


Som ni vet älskar jag musik och dans. Speciellt diggar jag ju gatudans och all form av spontana musikutbrott. Så, förstå för några år sen när alla dessa flash mobs började dyka upp på youtube. Rena rama drömmen för en sån som mig! När jag får tid över och behöver muntras upp kollar jag in allt jag kommer över i den genren och blir så där härligt, pirrigt glad. Ibland fäller jag en tår också. Musik påverkar mig så otroligt mycket, jag kan fatta mer eller mindre viktiga beslut bara beroende på vilken låt jag hör just då. Till exempel när jag är ute och shoppar och velar lite på nåt plagg, om det då spelas en grym låt som jag blir taggad av, ja då slår jag till! Detta har väl säkert butikerna räknat ut, men de skulle ju kunna slipa på det ytterligare, så skulle jag bli den bästa kunden världen skådat!

Tänk ändå om livet vore en musikal, det skulle passa mig perfekt. Allt skulle bli så mycket roligare, tänk att sjunga fram morgontjatet på barnen, eller sjunga sig igenom en dag på jobbet, och så lite danssteg på det. Det vore härligt det.

Inga kommentarer: