torsdag 6 oktober 2011

Min gamla blogg

Igår kom jag på att jag skulle googla efter min gamla blogg. Jag startade den 2006 när jag precis hade tryckt ut O. Jag hann skriva fyra inlägg innan jag glömde bort lösenordet och den föll i glömska. Men jäklarns vilka roliga inlägg, om jag får säga det själv. Jag var rakt på och tyckte en hel massa. Mer politisk.

Ibland säger min bonuspappa att jag kommer bli mer och mer blå ju äldre jag blir. Jag blir alltid lika upprörd, för hur kan ålder ha med politiska åsikter att göra? Då skulle väl hela Norrland bestå av ungdomar för där är väl de flesta sossar, eller? Men nu när jag läser min gamla blogg inser jag att jag har blivit mycket mesigare och inte alls lika radikal. Kanske har det något med åldern att göra ändå? Det positiva med det är att jag fortfarande måste vara ganska ung för blå är jag då verkligen inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker man blir avtrubbad med åldern, men åsikt behöver man inte byta om man har starka politiska åsikter om exemeplvis rättvisa. Din bonuspappa kanske tror att man blir blå med åren för att man vill ha lägre skatt när man tjänar mer?

Celine sa...

Ja, så är det nog. Och det skulle nog aldrig bli aktuellt för mig att rösta på något som bara gynnar mig. Jag brukar rösta på det jag tror gynnar samhället, och i slutändan mig :)

Anonym sa...

Word!