onsdag 12 oktober 2011

Pillerträsket?

Nu har jag fått med mig sömntabletter och magmedicin hem från doktorn. Jag är ingen pillerätare egentligen, jag brukar mest hämta ut medicinen och sen låta den stå i badrumsskåpet. Jag vet inte varför, men det känns inte som att kemiska preparat är lösningen på några problem. Så det är väl därför jag istället för piller brukar ordna mitt liv så att det blir bra, med förebyggande metoder som träning och att göra roliga grejer som jag mår bra av.

Men ibland kan man inte styra över allt i livet och då kan det ju vara bra med en liten burk med de små vita i. Så jag ska vara duktig och ta min medicin den här gången. I alla fall några stycken. Snart kommer bättre tider!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har nog rätt i att man ska vara försiktig med tabletter. Mwn kan såklart funka kortsiktigt när man behöver komma i fas igen.

Hänger du på på fredag?

Celine sa...

Just det, fredag. Nej för jag har barnen hemma så det är liksom ingen idé, blir bara massa barnpassning då :) Hoppas ni får trevligt!