fredag 4 november 2011

Vit musk och lånade kläder

Häromdagen fick jag hem några prover från Body Shop, bland annat denna doft, vit musk. Den får mig att minnas när jag var 13, 14 år i början av 90-talet. Jag tror att vi alla i gänget använde den doften. Vi lyssnade på Absolut Lovesongs (eller nåt i den stilen, det var en dubbel-cd) med Lady in red och Total eclipse of the heart och var olyckligt kära i slumpvis valda killar. För mig känns det på grund av den starka förknippningen med tonåren omöjligt att använda vit musk igen, vi dränkte oss verkligen i den, kan jag säga utan överdrift.

Vad händer annars här då? Jo, jag kan ju inte blogga så mycket känner jag, för att vara hemma med barn är mer jobb än ett vanligt, betalt jobb. Jag förstår verkligen inte hur människor som är föräldralediga hinner ha bloggar. När jag skriver detta hänger två barn på mig liksom. Så jag fattar mig kort så jag kan vara med dem sen. Jag har idag lånat min hubbies vita skjorta, det blir mitt tips idag. Rota i din snubbes garderob och du har löst frågan om vad du ska ha på dig för dagen! (Ursäkta om jag använder ett heteronormativt perspektiv, men jag hinner inte vara mer varierad än så idag!)

Inga kommentarer: