söndag 27 november 2011

Akuten del 2

Nu är det dags för andra halvan av familjen att åka till doktorn. O vaknade med feber och mannen har ont i halsen. Det är jag som sköter sjukhusbesöken annars, men nu fick jag iväg min småsjuka hälft efter mycket om och men. Vi var överens om att det är lika bra att han också kör ner en sån där sticka i halsen... Tills det var dags att åka, då ville han absolut dra sig ur, han har nån form av sjukhusskräck nämligen. Han frågade med darrande röst efter patientbrickorna, han har inte varit hos läkaren sen de tog bort dem, för typ tio år sen...

Ja, så spa-dagen är med andra ord inställd. Men vi ska göra det mysigt ändå, jag ska åka till Panduro och köpa pyssel som barnen kan göra julklappar av, det blir en lagom svettig aktivitet för febriga småkottar. Jag känner så mycket julstämning att jag kanske till och med slår till på en bulldeg, mitt bland alla våra kartonger!

Inga kommentarer: