onsdag 9 november 2011

Min nya affärsidé

Idag kom jag på vad jag vill jobba med. Alltså när jag blir ekonomiskt oberoende och kan syssla enbart med välgörenhet - Jag vill ha min egen salong. Den ska vara ljus, mysig och ren. Det ska lukta dyra doftljus och spelas lugn och finstämd musik. Alla som kommer in ska mötas av en fantastisk värld som kontrasterar perfekt till den brusande världen utanför... Ni ser, jag blir nästan poetisk när jag ska försöka beskriva min nya briljanta idé. Tyvärr är den inte briljant ur ett lukrativt perspektiv, för jag tänkte inte direkt jobba där på salongen. Jag tänkte mest måla naglarna och läsa glansiga magasin. Och prata skvaller med kunderna förstås. I min salong skulle kunderna få göra jobbet själva. Alla former av skönhetsprodukter skulle finnas till hands, de skulle jag få gratis av företag som vill sälja in sina fantastiska prylar. Det skulle finnas en spa-del där man bara kunde hänga, och det skulle finnas champagne, frukt och annat trevligt ätbart. Sen skulle kunderna få klara sig bäst de ville och allt detta skulle vara helt gratis. Visst vore det fantastiskt! Jag skulle få göra allt det jag gillar väldigt mycket, alltså snacka med folk, ha koll på alla möjliga skönhetsprylar och ha det allmänt trevligt, och alla sorters människor skulle kunna komma, eftersom att det inte skulle kosta något. Man skulle kunna kalla det ett nytt slags soppkök rätt och slätt. Låter det inte alldeles underbart härligt!?

Inga kommentarer: