tisdag 15 november 2011

Morgontrött?

Min man brukar reta mig för hur jag ser ut på morgonen när jag går upp lite för tidigt för mitt eget bästa. Han tog nyss ett foto på sig själv där han härmar min morgonmin. Tydligen ser jag ut så här, han säger att ingen annan kan se så lidande ut. Jag vet inte jag, jag tycker att jag är ganska tapper. När alarmet går av sätter jag mig upp som en robot. Jag går upp direkt utan att snooza och gör alla mina rutiner extremt disciplinerat. För egen del hade jag tyckt att det var ett tecken på svaghet om jag hade legat och dragit mig, om så bara i två minuter. Man skjuter ju bara upp det oundvikliga, och att skjuta upp saker är inget för mig. Men baksidan av min studsa-upp-ur-sängen-taktik skulle väl vara den där minen då. Tur att den inte håller i sig så länge i alla fall.

Inga kommentarer: