söndag 27 november 2011

Mer gnäll

Häromdagen skrev jag om Försäkringskassan, nu är det dags igen... Det här med #apoteken, det blir jag galen på! Sen de blev privata har jag inte gjort ett enda besök där som inneburit att jag uträttat det jag ville. Det är långa köer, outbildad personal och mediciner som inte finns i lager. Igår bad jag läkaren välja ett penicillin som han trodde skulle finnas i lager. Han valde en mycket vanlig sort och berättade att anledningen till att apoteken inte har mediciner inne längre är för att det är dyrt att ha stora lager. När jag väl kom till apoteket i fråga var såklart denna vanliga sort slut ändå. Men jag kunde få två småflaskor i alla fall, om jag kunde tänka mig att betala 50 kronor mer. Och det kunde jag såklart, med ett sjukt barn gör man vad som helst. Och det är väl precis det som de nya apoteken noga räknat ut.

Inga kommentarer: