söndag 13 november 2011

Familjemiddag

Nu kör vi tillbaka mot Stockholm i höstmörkret, vi har precis vinkat hej då till mina päron. Visst är det så att man ofta blir liten igen när man är med sina föräldrar? Idag förfasade sig min bonuspappa över att jag går ut på klubbar till exempel. Det får ju verkligen inte mammor göra! Det framgick inte om pappor får gå ut på krogen, men jag antar det för det skulle bli fasligt tomt på stan annars. Många jag känner och träffar ute har ju ändå barn... 

Sen är det alltid lika kul att lyssna på päronens dialoger, som den här: 
- Om man skulle ta sig lite glass!
- Nej nu har du ju precis ätit tårta, tänk lite på vikten. 
- Ja men det är ju det jag gör, jag tänker liiite på vikten! 

Det är lite som en buskis, fast roligt eftersom det är ens egen familj. Gillar't! 

1 kommentar:

Jonna sa...

ooooh va mysigt det ser ut!