söndag 6 november 2011

Drömmen om landet

Det där med livet på landet är ju något jag går och tänker på ibland. Jag kommer på det då och då, att det verkar ganska härligt. Nu senast när jag åkte bakom en stor smutsig Jeep där två stora jakthundar satt och glodde nöjt på mig. Då blir jag lite sugen. På en stor Land Rover,en jakthund med glansig päls som kan gå fot och ett stort hus i mitten av ett härligt landskap. Fast sen kommer jag alltid på att jag skulle bli uttråkad efter några dagar, mörkrädd och få lätt ångest av alla otäcka kryp och ormar. Så nej, det där får vara en kärlek på avstånd. Det räcker ganska bra att titta på såna här lantliga bilder. I soffan. Hemma i förorten, med den stora staden inom tryggt räckhåll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ska ni flytta igen? Innan ni flyttat från huset!

Celine sa...

Hehe, nej nu när texten kommit upp också så förstår man nog att så inte är fallet :)