onsdag 2 november 2011

Minnen



Jag har försökt vila bort min förkylning så gott det går med två kottar här hemma idag. Medan O fick fria händer i köket under eftermiddagen så passade jag på att chilla och göra nya spellistor lite halvsovandes så där.  Jag lägger säkert upp nån här snart, jag brukar ju inte kunna hålla mig. Det blev mycket R&B från 90- och tidigt 2000-tal, många kära återseenden som jag har lyckats glömma de senaste åren. Bland annat stötte jag på en favorit som jag kunde utantill för tio år sen, av TLC. Tyvärr finns det ingen officiell video till den låten men den här är helt okej om man mest koncentrerar sig på att lyssna. Den tar mig tillbaka till en tid då jag var singel och spenderade mycket tid i min barndomskompis lilla etta vid Gullmarsplan. Hon var väldigt ordentlig och fixade och trixade mycket med smink och kläder just då och medan hon var upptagen med det låg jag på hennes golv och lyssnade på den här på repeat. 

Just det, vill ni förresten veta vad O gjorde i köket? Jo, han blandade vatten, gul karamellfärg, mjöl, socker och marshmallows. Sen gräddade han geggan i tio minuter innan han var nöjd. Jag tyckte att det såg ut som en spya, och det var O mycket nöjd med. För det var tydligen en Halloweenkaka som han bakat. Och vad passar inte bättre än en spya då liksom?          


Inga kommentarer: