måndag 21 november 2011

Semester: fortsättningen


Semestern rullar på här, dagarna går så fort så jag hinner inte med riktigt. Igår var vi på den konstgjorda stranden, den var väldigt snygg men det var inte så fräscht att bada där. Istället badade människorna, som till största delen var plaskande barn, i poolen. Havet användes dock flitigt av alla hundar som folk hade med sig. Idag bytte vi ut strandhänget mot shopping. Nu är finanskrisen i plånboken ett faktum, men hey, hur ofta är jag i Singapore? 

Nu när jag varit här i några dagar så har jag tänkt på vissa saker. Till exempel på att det finns servicepersonal överallt, det finns anställda som bara står och säger hej, det finns de som bara trycker på en hissknapp och de som helt enkelt bara står där utan att kanske veta varför. Det är sällan nån lång ringlande kö nånstans men ändå får man stå och vänta på hjälp i minst tio minuter. Ibland tänker jag att människorna här kan vara programmerade av aliens. De är trevliga och så men de verkar inte kunna tänka utanför boxen om vi säger så. Jag såg nån film för längesen där människorna gick runt med tom blick för att utomjordingar hade gjort nåt med deras hjärna, det är lite den känslan jag får här. Men rent allmänt tycker jag att det är ett mycket bra ställe att semestra på. Till största del såklart för att jag får vara med mina vänner och deras söta bebis, som är den snällaste lilla varelse jorden skådat. En nöjdare bebis har jag aldrig mött, det måste vara härligt att vara så där nöjd med livet tänker jag. 

Nu är det kväll här, vi har ätit min köttfärssås, simmat i poolen och alldeles nyss noga studerat ett pormaskplåster som K har använt. Vi delar flera intressen, ett stort sådant är att gotta oss i äckliga saker som pormaskar och annat gojs. Detta har varit en perfekt kväll med andra ord. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så tycker jag att det är i New York. Anställda överallt men ingen som kan/vill hjälpa eller vet något.

Konstigt, nu är du där borta i värmen och på lördag är du här igen och äter middag med oss!

Celine sa...

Ja, den ser jag fram emot :)