torsdag 10 november 2011

Överraskningar

Min gulliga man har fixat en överraskning till mig. Den kommer att inträffa söndagen den 27 november, platsen är Sturebadet och aktiviteten är spa-mys. Hur var det nu, sa jag verkligen att det var en överraskning? Hur kan jag då veta allt detta? Låt mig återge allt i form av en liten dialog-serie.
För en vecka sen:
-Du kan ta och stoppa upp den där överraskningen som jag har planerat! säger min söta man när han är arg på mig (vi är inte så tillputsade hemma hos oss, mer italienska).
Igår i ett sms:
Boka in den 27:e, då ska vi göra nåt kul! skriver min man
Du menar den där grejen jag skulle stoppa upp? frågar jag
Idag vid middagen:
-Jo, det där vi ska göra sen, vill du veta vad det är? frågar han
-Men då blir det ju ingen överraskning, svarar jag
-Vi ska till Sturebadet! Jag har fixat barnvakt och vi ska hänga på spa:t, fortsätter mannen
- Kul, gulligt av dig, säger jag och menar det verkligen. Jättebra överraskning!
Ja, där har ni det. Han är bra på att ordna överraskningar, inte lika bra på att hålla på dem bara.

Inga kommentarer: