torsdag 15 december 2011

Vissen/tacksam

Åh så förkyld jag är. Jag tar tillbaka det där jag skrev igår, det gör visst nåt att jag är så vissen. Jag har ju möte ikväll som jag måste vara med på känner jag. Så det är bara att gå till jobbet, bita ihop och undvika att prata eftersom jag tappar rösten ungefär jämt. Väldigt lätt för mig att vara tyst... Nej, det misslyckas jag oftast med.

Nu när jag har varit så tråkig och gnällig ska jag skriva vad som gör mig glad:
Att kottarna diggar sin nya förskola jättemycket.
Att vårt nya lägenhetsliv redan underlättar vår vardag.
Att jag sover sjukt bra i vårt nya sovrum.
Att det snart är jul och barnen får öppna sina julklappar.
Att jag äter massor av sötsaker varje dag.
Att... Nej nu börjar det bli för sliskigt gulligt här, det får räcka så. Hej så länge.

4 kommentarer:

Anonym sa...

...Att du ska träffa mig på måndag!?

Konstigt..det måste fallit bort från listan. ;)

Celine sa...

Ja, det är jag väldigt tacksam för! 

Anonym sa...

Hur underlättar det er vardag, undrar en blivande husägare.

Celine sa...

Vi behöver inte lägga någon tid på husbestyr utan kan lägga tid och pengar på roliga saker istället. Vi köpte ett nyrenoverat 30-talshus och trodde det mest var att bo. Men alla hus kräver underhåll, så om man inte gillar att hänga på Bauhaus och Jula under helgerna passar det nog bättre att bo i nybyggd lägenhet. Sen kände vi alltid en liten stress i huset, det var alltid nåt projekt som hängde över en, och så oron över att nåt skulle gå sönder. Så för oss är det här bättre, nu slappnar vi av! Och så är det närmre stan och vi får mer tid tillsammans istället för att pendla. Och mer folk, det är så öde i vissa villaområden. Då blir det lättare för barnen att leka med kompisar. :)