lördag 3 december 2011

Vaknade...

... med världens huvudvärk och ångest... Nej, skoja bara!! Jag vaknar alltid pigg även när jag sovit tre timmar. Det är ju därför jag kan gå ut och roa mig med jämna mellanrum. Att vara trött och bakis passar verkligen inte ihop med att ha en familj med små kottar.

Jag mår superbra idag känner jag. Därför tänkte jag lista det som är extra bra med den här lördagen:
1. Kidsen är på bra humör och härliga.
2. Det är sista helgen i huset, äntligen börjar flyttkaoset komma till sitt slut.
3. Det finns inga planer idag, jag ska gå runt i mysiga kläder och knut på huvudet och bara packa massor.
4. Min snubbe gjorde bästa frukosten, korv, äggröra och scones.
5. Barnen vaknade och tittade på tv i mer än en timma medan vi kunde ligga kvar i sängen.

För att ni inte ska bli avundsjuka måste jag ju lista några dåliga saker också:
1. Min snubbe har bara strumpor från Happy socks, de måste tvättas i 40 grader och sen hängas. Jobbigt.
2. Törstiga talgoxar pickar frost på vår bil.
3. Det är stökigt här.

Jag avslutar med en bild på vår tapet i sovrummet. Jag älskar den och kommer kanske sakna den mest med huset. Känns ganska bra ändå, det är ju bara att smacka upp den på våra nya väggar om jag skulle få panik. Så, flyttpanik under kontroll. Check.

Inga kommentarer: