tisdag 27 december 2011

Färgämne

Jag fyndade en lila tröja idag. På vägen hem från den galna mellandagsrean tänkte jag på att jag verkligen älskar lila. Och vilken tur jag hade som hittade just en lila tröja då. Sen började jag tänka på att jag också är såld på alla former av pastellfärger. Dimlila, puder, duvblått, porslinsgrönt... Och så älskar jag ju senapsgult, marinblått, rost och smaragdgrönt. Här började jag bli lite förvirrad, herre gud, vad gillar jag inte? Men så kom jag på att så här är ju jag. Jag diggar så många saker i alla livets kategorier, det är ju därför som jag så ombytlig av mig. Det kan ju vara lite småjobbigt, mest för de som är runt omkring mig tror jag, men vilken tur ändå att det inte är tvärtom. Det hade verkligen varit skitjobbigt att behöva kämpa för att gilla saker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fint halsband! ;)

Celine sa...

Tack 

Anonym sa...

V ser mycket missnöjd ut i bakgrunden!

Celine sa...

Nej då, hon hoppade i sängen lite bara!