fredag 30 december 2011

On the radio

Nu för tiden bilpendlar jag en längre sträcka varje dag. Alltså inte jättelångt, men ändå så pass att jag har märkt nya saker i livet.

De dåliga sakerna är (förutom miljöaspekten självklart):
• Andra trafikanter som är ganska dumma i huvudet. Dessa kör oftast hantverksbilar, alltså små eller stora skåpbilar. De är lättprovocerade, labila och hetsiga. Ja, ibland kan också förare av BMW och Audi tillhöra den kategorin. De är nästan alltid av manligt kön.
• Att jag måste gå upp mycket tidigt ibland.

De bra sakerna är:
• Att jag får egentid i bilen.
• Att jag får lyssna längre på Morgonpasset i P3. Jag är antagligen för gammal för P3 och borde gå över till P1 eller så, men jag kan bara inte ta steget. Det enda som är jobbigt med P3 är att de ofta anställer folk med tvivelaktiga radioröster och skumma dialekter. Det har säkert nåt med kvotering och staten att göra. (Men detta gäller såklart inte Morgonpasset, de har underbara röster.)
• Att jag får lyssna på The Voice på hemvägen och ha så mycket ljud jag vill, utan att nån skriker från baksätet om att byta till P2 (jag skojar inte, mitt ena barn påminner ibland om en pensionär).
Nu började jag tänka så mycket på radio att jag kom av mig, det får räcka så.

Inga kommentarer: