lördag 31 december 2011

Det omöjliga uppdraget

Hela mitt liv, sen jag flyttade hemifrån, har jag haft som personligt uppdrag att få till det där med bäddningen. Jag vill ha en fluffig och lyxig säng, typ Ralph Lauren och Lexington. Men det blir aldrig bra. Det beror främst på att vi faktiskt använder vår säng. Vi behöver täcken och kuddar. På alla inredningsbilder har sängarna bara massor av prydnadskuddar, filtar och lakan. Man kan omöjligt sova i dem. Eller så har de ett stort fluffigt täcke, och jag fixar bara inte ett gemensamt täcke. Annars har jag de flesta ingredienserna till den perfekta bäddningen, jag har ett tungt, dyrt överkast, ganska fina lakan och stabil sängkappa. Men hur gör jag nu? Kan ni ge mig tips snälla ni, som faktiskt funkar rent praktiskt också? Och tipsa gärna om sänglampor när ni ändå håller på, de ska vara klassiska, moderna och gammeldags på samma gång. Kanske också det ett omöjligt uppdrag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det hela handlar om överkastet. I USA har de jättetjocka och fluffiga överkast, som alltid ligger perfekt på sängen. I Sverige har vi mycket tunnare varianter, t.ex virkade överkast eller filtliknande. Men även de varianter som faktiskt är lite stoppade, såsom ert är, är nog ändå tunnare än de amerikanska varianterna.

Sen tror jag prydnadskuddar modell större är nödvändigt. Men då måste man nog ha en kista eller liknande att lägga ned alla kuddar och överkast i när man ska sova.

Ja, det här var kanske inte så bra tips egentligen, utan det blev mer mina tankar kring bäddning som dykt upp när jag kollat filmer/inredningstidningar med fluffliga sängar.

Celine sa...

Ja, de är nog supertjocka. Men får kanske skaffa en ottoman eller liknande att ha nedanför sängen, det har jag faktiskt tänkt på innan. och det här med kuddar, det är svårt tycker jag. vi får se hur jag kommer vidare, tack för tipset!