söndag 18 december 2011

Utmaning

Hela lördagen spenderades inomhus med hemmafix. Det var väldigt vågat av oss eftersom våra barn gärna klättrar på väggarna efter några timmar inne. Men det är så skönt att få pyssla klart så man kan fokusera på annat sen. Fast jag kan erkänna att efter halva dagen googlade jag "trotsig sexåring". Det värsta är inte ens barns trots, utan att man känner sig som en riktigt usel förälder. Men imorgon är en ny dag och då ska vi gå på kalas bland annat, det blir bättre för kottarna. Idag var de små tomtenissar och vi försökte fota dem framför den efterlängtade granen. Det blev inga julkort om vi säger så...

Jag fick såklart ställa in min utekväll eftersom min förkylning har bestämt sig för att stanna ett tag till. Men här ligger jag vaken ändå, med hostattacker deluxe. Det var allt för nu, ska fundera på fler saker jag kan passa på att göra nu när jag ändå är vaken och alla andra snarkar vidare.

Inga kommentarer: