måndag 26 december 2011

Lantisar

Vi sitter samlade i köket och snackar om folk på landet. I våra släkter är alla byfolk. Vi diskuterar varför vi alla som sitter här inte känner oss som lantisar, och så som vi föreställer oss att hillbillies är. Vi kommer fram till att vi alla flytt lantislivet, och att det finns en anledning till det. Vi känner oss helt enkelt inte hemma där. Jag undrar lite vad som är bra med landet? Jag tänker mest på äckliga insekter, skvaller och bakåtsträvare. Men det kanske finns en trygghet i allt det där, som vissa inte kan tänka sig att leva utan?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trivs själv inte på landet där alla känner alla och vet allt om alla. Jag tycker det är skönt att kunna vara anonym när jag själv önskar det.

Anonym sa...

Håller med. Det är fint och mysigt på landet sommartid (- insekterna förstås). Annars kan jag inte heller komma på något jättebra.

Anonym sa...

Ni är och kommer alltid att vara lantisar!

Anonym sa...

Hahaha... kanske det. Det samma gäller säkerligen också dig!