torsdag 22 december 2011

Julefrid?

Som ni märkt har jag inte haft så många juliga inlägg den senaste veckan. Det beror inte på att jag inte diggar julen, utan på att jag helt enkelt har varit klar med de få julbestyr jag tagit på mig, för länge sen. Det är så jag gör saker. Jag vill vara klar med allt i god tid, helst en månad innan deadline. Till och med när jag var gravid förväntade jag mig att de små liven skulle rulla ut en månad innan utsatt datum. Tyvärr tänkte de inte som jag, så då fick jag gå med på att vänta.

Så jag är alltså redo för julen. Jag går runt och visslar jultoner på jobbet, kör med Vinyls julsånger i bilen och ler när jag ser glada människor släpa hem sina granar. Imorgon ska jag jobba några timmar sen ska jag vältra mig ännu mer i min sköna julfeeling.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, jag är också lite så. Och nu gråter jag för att vår gran är helt uttorkad eftersom jag tog in den för tidigt :(.

Hoppas ni får en toppen jul!

Kram!

Celine sa...

Nej, sluta gråta och känn julen komma till dig! Med eller utan gran, god jul!