söndag 4 december 2011

Kalasfin

Jag kom på att vi ska hem och fika hos min mans släktingar idag. Så nu har jag tvingat på kottarna de få kalaskläder jag kunde hitta i de halvtomma lådorna. Det blir alltid lite liv i luckan när jag bestämmer att V inte kan ha pyjamas på sig och O måste få på sig något annat än mysbyxor. Jag förstår inte föräldrar som får på sina barn snygga kläder, jag får kämpa så mycket så det är knappt jag ens orkar köpa snygga trasor till dem längre. Hur överför man sin smak till kidsen egentligen? Idag lyckades jag i alla fall, efter lite hot om Tomten och så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min taktik är att bara köpa fina kläder! Vi får väl se om det funkar. Antagligen inte.

Celine sa...

Nja, O vägrar använda kläder som han inte varit med och valt i butiken, då blir de bara liggande i lådan. Sen måste han få ha mysbyxor på förskolan som är lekvänliga och inte blir knöliga under täckbyxor. Så tyvärr funkar inte det för oss :)