måndag 19 september 2011

Tv-middag-kväll

Barnen sover och vi äter i soffan. O var hos en kompis och åt och V har lite konstiga matvanor nu när hon är sjukling, så därför äter vi så som vi gjorde när vi var unga. Jag diggar det. Jag är ingen långätare, när jag äter med människor i familjen. Ingen i min familj där jag växte upp är det. När vi firar jul med min familj slänger vi i oss all mat som hungriga hundar, sen lämnar vi snabbt fältet och skyndar oss till soffan eller annan soft aktivitet. Då sitter min snubbe kvar ensam och myser med maten. Jag tycker det är ganska kul, jag har till och med knäppt kort på honom i det tillståndet.

Men idag blev det alltså så som jag vill ha det, middag framför tv:n, med datorn framför mig och Iphonen i knät. Vi pratar inte med varandra så mycket just under denna middag, men vi spelar wordfeud med varandra på våra telefoner!

Idag ville V helt plötsligt ha tofsar i håret. -Mera tofo, tjatade hon på mig. Som Pippi!

Inga kommentarer: