lördag 3 september 2011

Delikat morgon

Klockan sju gav jag mig ut. Det började med dimma över sjön som sedan försvann och gick över till klart och krispigt. Jag körde intervaller, men jag är verkligen usel. Jag har små örongångar och astma, vilket gör att jag får ont i hela huvudområdet när jag motionerar ute så fort det är under typ 20 grader varmt. Så fast att bilderna talar om frid och härlighet var det inte lika mysigt faktiskt (även om det var fantastiskt fint såklart). Små, delikata problem!

På tal om det sammanfattade O det ganska bra häromdagen. Just det här att vi lever i vår verklighet och egentligen bara kan jämföra med vårt eget tillstånd, ni vet: Små och stora problem, i-land och u-land, död eller levande.
Jag: Men tänk på barnen i Afrika, de är så hungriga och sjuka. Du borde vara glad.
O surt: Men, varför ska jag bli glad när jag tänker på de hungriga barnen?!




Inga kommentarer: