fredag 30 september 2011

Fredagsmorgon

http://open.spotify.com/track/3Osd3Yf8K73aj4ySn6LrvK

Jag lyssnar på den här och tänker lite här i sjuksoffan. Ibland när man är i en miljö så kan man känna att den inte är god. Den är negativ och inte trevlig alls. Man kan mäta det på olika sätt. Ett sätt är, att när man nyser så säger ingen prosit. Det kan tyckas vara en löjlig indikator, men när man är någonstans och minst fyra människor har chansen att säga prosit på någons nysning men inte gör det, då är det kallt där. Jag kan absolut erkänna att jag inte alltid gör det, speciellt min man stör sig på det, men alla måste ju bidra och göra det ibland i alla fall. Här hemma finns det mycket kärlek idag, V säger -Prosit! var femte minut till mig. Och hon visar inga tendenser på att ge upp, fastän jag är superförkyld och förmodligen kommer fortsätta nysa med samma intervall hela dagen.

Inga kommentarer: