fredag 9 september 2011

Dagen

Jobbet: Helt okej dag, det har varit lugnt och jag har fått mycket gjort. Det är alltid lite trevligare stämning på fredagar, eller hur? Om jag skulle vara ledig en dag i veckan skulle jag aldrig välja fredag, det är ju då alla är extra snälla och glada.

Hämta barnen: Mycket trevlig upplevelse, då vi alla var glada att se varandra. O valde middag och jag köpte allt barnen ville ha. Förutom en extra stor chilinötpåse. Jag tänkte att det kan bli lite jobbigt att byta blöja då. På vägen hem ringde en av mina bröder och berättade att han har fått ett väldigt bra jobb i Bergen och kommer tjäna mer än vad jag kommer göra år 2017. Jag blev såklart jätteglad för hans skull och rekommenderade honom att fira ordentligt. Puckovarning på mig - fram tills för en vecka sen trodde jag att Bergen låg någonstans i nordligaste Norge, uppe i Bergen.

Hemma: Jag skulle ut ikväll egentligen, men det blev inställt. De hemmakvällarna blir alltid bäst, det är på något sätt extra härligt att vara hemma när det blir så där spontant. Så nu laddar jag för Game of Thrones, älskar't!

O var lite sur för att han var tvungen att putta V i rumpan hela tiden.
Tacomiddag, O gör omedveten dubbeltumme upp. Måste vara bra betyg.
-Jag är kladdig mamma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe, ja. Det är mycket jobbigt att behöva putta folk i rumpan hela tiden.

Celine sa...

Ja, jag förstod aldrig det där...