lördag 17 september 2011

Frukosten

Jag kollar in jumperfabriken.se

Det var min tur att gå upp med kottarna idag. 6.30. Det innebär att jag inte kommer sova ut alls i helgen, för jag ska ut ikväll och då vaknar jag alltid tidigt dagen efter.

Jag intar min frukost vid köksbänken. Detta är ett strategiskt val, eftersom jag riskerar att bli av med allt gott om jag sätter mig vid bordet, med barnen. V äter gärna sådant som är någon annans. Igår kväll tjatade hon på sin pappa vid middagen - Får jag låna kött av dig?

Som ni kan se dricker jag juice. Det är också noga uträknat. Jag är lite hypokondrisk, så sedan jag läste en artikel om cancer och nitritsalter dricker jag alltid något med frukt i, innan jag äter korv eller skinka. Det är nämligen så att det är mycket såna där salter - som är cancerframkallande - i charkuterier. Men om man äter frukt eller grönsaker innan man stoppar i sig de andra godsakerna förhindrar man att nitritsalterna tas upp av kroppen. Det är dessutom mycket lägre halt av såna där tillsatser i ekologiskt kött, och det köper ju jag nästan alltid. Så jag fortsätter alltså äta min skinka, samtidigt som min hypokondriska sida blir lugnad!

Inga kommentarer: