lördag 24 september 2011

90-talet i en liten musikbox

http://open.spotify.com/user/celinkan/playlist/624v7F4PoE1jmnNeAwLmuT

Idag när jag tränade bestämde jag mig för att köra den här listan. Jag älskade Eurodisco  under en stor del av 90-talet. Först med Snap och Rhythm is a dancer, och sen avslutades allt med Bailando, som egentligen kanske inte kvalar in i kategorin?

Efter Snap uppstod dock ett längre uppehåll. Först intog svensk punk min freestyle, med Asta Kask, Strebers och Charta 77. Detta gick förhållandevis snabbt över till Nirvana, Pearl Jam och resten av Grunge-gänget. Eurodisco-uppehållet avrundades med Blur, Oasis och Radiohead. Sen var jag tillbaka i techno-träsket för något år till. Där ingick då till exempel Bailando. Så denna lista tar mig tillbaka till tonårsdiskona, stränderna på Mallis och Cypern och studentskivorna. Härlig nostalgi och bra beats att trampa på crosstrainern till!

Inga kommentarer: