torsdag 22 september 2011

Summering


Mingel och mingel, alltid kul. Jag var dock så trött efter tungt jobb så jag åkte redan innan festen drog igång på riktigt. Lagom mycket människor och ett helt rum fullt av cigarrer. Fast dörren dit in var låst, tyvärr.

Jag blev lite snål på hemvägen och valde tuben framför taxi. Jag gillar verkligen inte att åka kommunalt. Det är som om man en kort tid tvingas bo med ett stort gäng människor man aldrig tidigare mött. Någon sitter och käkar sin kvällsmat, någon sminkar sig och så kommer det alltid på minst en påtänd typ. Då blir jag nervös. Jag kollar i smyg, för att försäkra mig om att jag är utom fara. Sen tittar jag snabbt bort om det blir nära till en ögonkontakt. Detta gäller alltså inte beskedliga människor som det är allmänt synd om. Jag är ju inte hjärtlös, snarare tvärt om, om jag får säga det själv. Jag hjälper gärna de som ber om hjälp och pratar med de ensamma som bara vill att någon svarar. Men som den vän av ordning jag är har jag väldigt svårt för de där störiga typerna. Därför åker jag helst taxi. När jag inte är för snål då.

Inga kommentarer: