lördag 10 mars 2012

Vanlig lördag

Igår slutade vår napptokiga kotte med just nappen. Det blev spontant eftersom vi inte hittade några nappar helt plötsligt. Men efter lite skrik och gnäll gick det bra att somna ändå.


Tyvärr har jag idag märkt en baksida med denna nya nappfria period. Hon har börjat peta näsan istället. När jag sa till henne nyss så skrattade hon bara åt mig. Då kände jag att det var dags för lite tuffare tag, jag hotade med tomten. Jag sa att tomten ser allt hon gör.
- Nehej, han ligger och vilar, svarade V. Men när jag sa att det var sant att han kunde se att hon petar i näsan så slängde hon sig ner på kudden och började storgråta. Då fick jag dåligt samvete och la min hårdare sida på hyllan.


Nu är vi vänner igen och V ligger och slår mig på brösten.
- Du har tuttar! Du har tuttar! retas hon.
- Aj, du får inte slå mig!
- Jag slår inte, jag hamrar bara lite på dem.
- Okej.

Inga kommentarer: