lördag 17 mars 2012

Ligga på sängen

Jag och V ägnar oss åt att ligga på den bäddade sängen med en bunt tidningar. Det är ett starkt barndomsminne för mig, det här att jag och mamma kunde ligga på sängen mitt på dagen och läsa.
Att ligga på sängen (absolut inte i) mitt på dagen är verkligen en underskattad lyx, jag ska försöka klämma in det oftare. Det viktiga för att det ska bli rätt känsla är att man är påklädd och att sängen är bäddad. Annars blir det bara som att man ligger kvar och latar sig med en lång sovmorgon. Det kan ju också vara trevligt, men det är inte samma sak.
Jag läser DV mode och stöter på en liten intervju med en tjej som gör väskor av krokodiler, ormar och ödlor. Till väskorna får man en överdragsväska om det regnar, för krokodilskinn tål inte vatten. Dessutom får man en väskhängare också, för en sån där väska får man inte ställa på golvet.
Känns verkligen praktiskt, framåtsträvande, effektivt och sympatiskt. Tur att de i varje fall bara görs med vegetabiliska färger!

Inga kommentarer: