lördag 31 mars 2012

Hysterika

Så här såg jag ut tidigare idag när jag skulle åka tunnelbana och själv ta mig till Centralbadet för massage. Varför? Jo, för att jag avskyr att göra saker i offentliga rum alldeles ensam, och jag gillar som bekant inte heller att åka kommunalt. Jag blir extremt osjälvständig helt plötsligt, vilket är så väldigt löjligt, men så är det bara. När jag är ute och äter och dricker går jag ogärna på toa själv och jag vill gärna att någon beställer åt mig. Jag blir helt enkelt ett barn som bara vill att någon tar hand om mig. Detta är kanske konstigt då jag annars är den som brukar styra upp och ta hand om allt och alla. Hur som helst gick det bra idag ändå, för det gör det ju alltid. Så nu är jag så här lugn, färdigmasserad och hemma i fåtöljen!

4 kommentarer:

Fia FIT sa...

Du ser väldigt pigg och fräsch ut! Låter ju underbart med massage. Men det andra du skrev om, är det sant? Känner du verkligen så?

Celine sa...

Tack, jag har dessutom sovit bra två nätter i rad! :)

Det stämmer, men det är klart att jag kryddar till det lite ;). Jag har inte panikångest eller så, men jag föredrar att göra saker med någon, då känns allt mycket tryggare och framförallt roligare! Men de som känner mig kanske inte tror mig när jag är så här, för jag kan nog verka väldigt säker...

Fia FIT sa...

Ja men bra att du kan skriva om det! Jag är nog tvärtom för jag älskar att göra saker själv men min man och jag har totalt olika arbetstider så jag ÄR alltid själv... alltså har jag inte så många andra alternativ än att alltid vara själv eller släpa runt på barnen ;-)

Celine sa...

Känner igen det från förr då min man jobbade natt på Expressen. Då levde man olika liv nästan. Därför uppskattar jag extra mycket nu att vi båda har regelbundna tider! Men vi gör såklart många saker på egen hand, annars hade vi nog tröttnat på varandra :). Nu är jag t ex på väg hem från en lyckad fest, vi får se om det blir sovmorgon imorgon! :)