måndag 26 mars 2012

Träningskväll


Undrar ni hur det har gått med min varannandags-träning? Tänkte väl det. Jo, det gick rakt åt skogen förra veckan eftersom jag varit förkyld och dras med en ihållande nackspärr. Men idag tänkte jag att de där åkommorna skulle få sig en omgång, så kanske jag lyckas skrämma iväg dem. Jag slog därför på stort och körde både crosstrainer, fria vikter och yoga!


Om ni även undrar om jag är usel på yoga-hunden, så ja, med nackspärr var det inte helt enkelt. Men jag ska öva upp mig, tur att jag har trevligt sällskap på mattan under tiden!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. gulligt

Jonna sa...

Oh va gulligt!! :)

Celine sa...

Ja, rätt som det var hade jag en blöjstjärt i huvudet :)

Fia FIT sa...

Men vad i helskotta?! Varför är det så? Alltid när man är på G så går det åt helvete och så är man på ruta ett igen.

Du, jag tycker att du ska springa Tjejmilen med mig! Tänkte försöka få ihop ett helt gäng för att bli lite motiverad.

http://blogg.mama.nu/fiafit/2012/03/27/kom-igen-nu-tjejer/

Och jag är ju också lärare och bor i Sthlm och har två barn så vi kan ju, om inte annat, prata om DET när vi springer ;-)

Celine sa...

Ja, varje gång jag närmat mig min livs form har jag blivit sjuk eller gravid!

Jag ska absolut kolla in ditt inlägg om tjejmilen! Men att springa är ungefär det jag är sämst på. Jag är snabb men har noll uthållighet (det gäller det mesta i livet). Jag brukar fuska och säga att jag tränar intervallträning när jag tar på mig springskorna. I själva verket joggar jag sakta i fem minuter och går i minst tio. Jag flåsar som en gammal rökare dessutom!

Men jag ska ändå överväga det, bara för att det säkert blir så trevligt sällskap! :)