tisdag 6 mars 2012

Hemma i köket

Tro det eller ej, men av 300 vattkoppor var det fortfarande en som inte torkat imorse. Så vi kör rekordlång vab här, inte så bra för pengarna eller barnens energi. Eller för min energi för den delen. För jag har gått loss i köket. Först blev det sockerkaka och sen piroger. Jag har aldrig gjort piroger. Jag upptäckte precis i slutet av degknådandet att vi inte hade någon ättiksprit hemma. Så jag fick improvisera lite vilket resulterade i en deg som föll isär. Så fort man nuddade den till och med.

Men det mesta har ju något positivt med sig också, så även när det kommer till piroger. Fyllningen blev himla god, spenat, fetaost och champinjoner. Tror ni barnen åt? Nej, det var väl att hoppas på för mycket. Synd om dem, nu får mamman sätta i sig hela kakan själv då till efterrätt!

Inga kommentarer: