tisdag 14 februari 2012

Trassel och tvätt

Äntligen har vi landat framför Bolibompa, den lugnaste stunden på dagen. Alldeles nyss sprang jag runt här som en tokig. Jag kom på att vi får städat här imorgon och då måste det plockas innan, som all denna tvätt till exempel. Jag undrar om någon i hela världen tvättar så mycket som vi? Varför verkar det som att bara vi tvättar nästan varje dag? Går folk runt i smutsiga kläder eller har de hyrt ett magasin där all smutstvätt förvaras och så köper de nytt?

Vi har en slags mätare hemma hos oss, den mäter hur mycket el vi gör av med jämfört med våra grannar i huset. Vi förlorar varje vecka, varje dag och nästan varje timme. Dessutom med stora marginaler. Vad gör vi för fel, vad är det vi missar? Så här kan vi ju inte fortsätta!

Förutom tvätten ligger jag här och tänker på mina fina barn. Ett som är så stort helt plötsligt och ett som har det mest älskvärda trasselhåret.

Inga kommentarer: