fredag 24 februari 2012

Lite djup och lite flum

Jag är extremt trött och ligger och gaggar med mig själv i hjärnan, så som jag bara gör när jag är just så här trött.

Jag tänker på en planet som finns där ute i rymden. På planeten finns det liv. Många fattiga och olyckliga liv. Faktiskt är det så att väldigt många lever med sjukdom, krig och svält medan några få roar sig kungligt med överflöd i det mesta.

Den där lilla delen som har det så där bra måste ju vara så otroligt lyckliga. Fast det är de inte. De har alla sorters problem. Det är våld, otrohet, missbruk och utnyttjande av olika slag, som äger rum varje dag.

Och så finns det de som inte alls upplever något av det ovan nämnda, men de är ändå inte helt nöjda. De vill ha mer pengar så de kan åka på semester, de vantrivs på jobbet, de vill ha billig bensin och de kanske vill byta bort han och hon mot hen.

Ja hörni, planeten jorden måste vara den märkligaste planet världen skådat.

Inga kommentarer: