fredag 10 februari 2012

Talets makt

Min hjärna är väldigt konstig på vissa sätt. En grej är att jag typ är synsk när det kommer till siffror. Det är inte alltid, men ibland kommer det ett tal till min hjärna, så här till exempel: jag frågar min man hur mycket pengar som finns på kontot. Innan han har hunnit svara säger min hjärna, 3750, 3750... tills jag fått svaret, som såklart var just det eller alldeles i närheten.

Så blev det idag igen. Jag stod i kön på Coop, jag fick talet 340 skickat in i min hjärna. Jag tänkte då att det inte stämmer, det låter billigt. Men väl vid kassan fick jag nån slags rabatt så det blev precis det. Är det inte märkligt? Det är faktiskt ganska ofta detta händer...

För att ingen ska få för sig att kidnappa mig nu efter denna bekännelse, måste jag tillägga att detta inte funkar vid någon form av spel. Jag har grym otur i alla slags spel, och så kommer det väl alltid att vara tyvärr. Men jag får roa mig med att gissa priset när jag handlar och sådär, det kan också vara spännande.

Inga kommentarer: