tisdag 7 februari 2012

Fröken duktig?

Idag vaknade jag efter klockan nio, med extremt dåligt samvete. Jag hade sovit för länge och säkert missat massor av viktiga saker. Jag fick verkligen intala mig själv om att jag är sjuk och att det bara är bra att vila. Det händer liksom inte så mycket mer än tv i soffan idag heller. Jag vet inte vad det är med mig, men jag känner att jag alltid måste göra saker. Om jag inte producerar är jag lat och det är ju inte hälsosamt. Men det kan å andra sidan inte vara nyttigt att alltid vara aktivt, så jag ska verkligen försöka sluta med detta dåliga samvete.

Jag har aldrig känt mig som en fröken duktig, ni vet den där klassiska kvinnofällan där tjejer alltid ska slå knut på sig själv för att prestera bra på alla plan. Jag har alltid kört på mottot "gör aldrig mer än du behöver", men det är nog snarare för att hinna så mycket som möjligt på så lite tid som möjligt, än för att vara cool och tillbakalutad. Jag kanske är just en fröken duktig utan att ha märkt det själv? Det måste jag sluta med genast, nu ska jag kolla Stylisterna utan minsta dåliga samvete.

Inga kommentarer: