fredag 13 januari 2012

Tur eller otur?

Tur idag:
•Jag jobbade den fantastiska tiden 9-14! Om det vore så varje dag skulle livspusslet vara en barnlek.
•Jag fick en parkeringsplats nära vår port.
•När vi kom hem märkte jag att det fanns ägg så att jag precis kunde steka pannkakor till kottarna!
•Imorse insåg min man att en skjorta var för tajt och gav den istället till mig.

Otur idag:
•Jag märkte i affären att jag glömt ett gammalt päron i väskan. Det blev mycket kladdigt.
•När vi kom hem insåg jag att min man lämnat all frukostdisk och en otömd diskmaskin till mig.
•Barnen har varit lugna tills nu när jag skulle skriva allt detta. Jag har fått springa upp och ner med service de senaste tio minuterna och det pågår avancerat gaffelkrig. Turen byttes ut mot väldigt otur med andra ord. Som tur är kommer det bli lugnt igen så fort jag lägger ifrån mig telefonen, barn vet det där med timing.

Inga kommentarer: